blank

Laboratorijska dijagnostika uz bolesnika

  • Ciljevi predmeta
    Cilj ovog predmeta je naučiti studenta kako samostalno analizirati, kritički procjenjivati, pronalaziti rješenja i rješavati konkretne stručne laboratorijske probleme koji se javljaju u različitim radnim okruženjima, kao i kako provoditi i osiguravati kontrolu kvalitete POCT.

    Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije koje su potrebne za predmet
    Odslušani i položeni predmeti s 1. godine DSS Medicinsko laboratorijska dijagnostika
  • Povijesni razvoj pretraga uz bolesnika (engl. Point of care testing, POCT). Svrha i smisao provođenja, cost-benefit analiza. Povezanost različitih vrsta ishoda s uvođenjem POCT, mogućnosti poboljšanja zdravstvene skrbi kroz POCT. Biokemijske, hematološke i koagulacijske pretrage koje se mogu obavljati uz bolesnika. Tehnološka rješenja instrumenata. Osnovne zajedničke karakteristike POCT  tehnologija.  Rukovanje  i  tehničko  održavanje  instrumenata,  analitička kontrola kvalitete. Edukacija kliničkog osoblja za provođenje pretraga uz bolesnika. Važnost predanalitike. Organizacija POCT službe u kliničkim ustanovama. Centralni nadzor mrežno povezanih instrumenata – prednosti i nedostaci. Uloga magistra medicinsko laboratorijske dijagnostike kao konzultanta. Pretrage uz bolesnika kao poveznica laboratorijskih stručnjaka i kliničara
  • Obavezna literatura:
    1. Priručnik: Laboratorijske pretrage uz bolesnika. Hrvatska komora medicinskih biokemičara, Zagreb, 2005. Urednik: D. Rogić
    2. The National Academy of Clinical Biochemistry Published Laboratory Medicine Practice Guidelines
    3. Point of care testing - preporuke IFBLS i EPBS

    Dopunska literatura
    1. Price CP, St John A, Hicks JM: Point of care testing. AACC Press, Washington DC, 2004.
    2. NACB Laboratory Medicine Practice Guidelines: Evidence-based Practice for POCT.
    3. Lewandrowski K. Clinical Chemistry. Laboratory Management and Clinical Correlations. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2002.
  • Ispitni rokovi za svaku akademsku godinu definirani su u Informacijskom sustavu visokih učilišta RH ISVU.
  • Prof.dr.sc. Aleksandar Včev, dr.med.
    Doc.dr.sc. Mirjana Stupnišek, mag.med.lab.diagn.
  • Ishodi učenja na razini programa koji predmet pridonosi
    1. Provedba rutinskih predanalitičkih, analitičkih i postanalitičkih postupke u skladu s dobrom laboratorijskom praksom uz bolesnika
    2. Samostalna analiza, kritička procjena, pronalaženje rješenja i rješavanje konkretne stručne laboratorijske probleme koji se javljaju u različitim radnim okruženjima
    3. uspostavljanje kvalitetnog odnosa s korisnicima usluga zasnovanog na uzajamnom poštovanju i povjerenju i učinkovitoj komunikaciji

    Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
    Nakon odslušanog predmeta student će biti osposobljen:
    1. Definirati zajedničke karakteristike pretraga uz bolesnika (engl. Point of care testing, - POCT)
    2. Primjenjivati odgovarajuće laboratorijske tehnologije i metode za obradu i analizu materijala, kao i za rad na analizatorima uz bolesnika
    3. Samostalno analizirati, kritički procjenjivati, pronalaziti rješenja i rješavati konkretne stručne laboratorijske probleme koji se javljaju u različitim radnim okruženjima
    4. Provoditi i osiguravati kontrolu kvalitete POCT

webmail studomat  knjiznica alumni