blank

Klinička propedeutika

    • Uvod u kliničku medicinu i osnovni pojmovi o bolesti,
    • Komunikacijske vještine
    • Anamneza i heteroanamneza, psihijatrijska anamneza i psihijatrijska dijagnostika
    • Opći status bolesnika, fizikalni pregled: inspekcija, auskultacija, palpacija, perkusija i olfakcija
    • Fizikalni pregled kože, dlaka i noktiju
    • Fizikalni pregled glave i vrata
    • Fizikalni pregled prsnog koša, dojki perifernog vaskularnog sustava
    • Fizikalni pregled trbuha i spolnih organa
    • Fizikalni pregled lokomotornog sustava
    • Fizikalni pregled nervnog sustava
    • Simptomi i znakovi u bolestima srca i krvnih žila s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima dišnih organa s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima probavnih organa s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima endokrinih žlijezda s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima krvi i krvotvornih organa s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima bubrega i mokraćnih puteva s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima lokomotornog sustava s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima nervnog sustava s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima spolnih organa s dijagnostičkim metodama
    • Simptomi i znakovi u bolestima oka, uha, nosa, usta i grla s dijagnostičkim metodama
    • Osnove elektrokardiografije
    • Zdravstvena njega bolesnika
    • Vodeći simptomi i znakovi otrovanja
    • Simptomi i znakovi manjka hranjivih tvari, pretilost
    • Starija životna dob
    • Anamneza i pregled trudnice, metode kontracepcije
    • Anamneza i pregled djece
    • Anamneza i pregled usta i zubi

     

  • Uvod u kliničku medicinu i osnovni pojmovi o bolesti: pojam i značenje kliničke propedeutike, praktični postupci u propedeutici (P)
    Vježbe: Opće vještine (V)
    Seminari u kabinetima vještina: Interaktivni zadatak koji nastavnik pokaže a nakon toga studenti vježbaju opće vještine dok ih pravilno ne izvedu (S)

    Komunikacijske vještine (P)
    Seminari u kabinetima vještina: Pod nadzorom nastavnika studenti vježbaju različite komunikacijske vještine u različitim simuliranim situcijama medicinskih slučajeva (S)

    Anamneza i heteroanamneza, psihijatrijska anamneza i psihijatrijska dijagnostika (P)

    Vježbe: uzimanje i bilježenje podataka o bolesti od bolesnika ili pratnje u slučaju da bolesnik nije u stanju komunicirati, pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: problemski seminari koji zahtjevaju uzimanje i bilježenje podataka o različitim bolestima uz primjenu psihijatrijske dijagnostike (S)

    Fizikalni pregled bolesnika (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena. (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled kože, dlaka i noktiju (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika. (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled glave i vrata (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled prsnog koša, dojki i perifernog vaskularnog sustava (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled trbuha i spolnih organa (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled lokomotornog sustava (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Fizikalni pregled nervnog sustava (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika fizikalnog pregleda i njihova primjena pod kontrolom nastavnika (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima probavnih organa s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima srca i krvnih žila s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima dišnih organa s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima endokrinih žlijezda s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima krvi i krvotvornih organa s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima bubrega i mokraćnih puteva s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima lokomotornog sustava s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima nervnog sustava s dijagnostičkim metodama (P)
    Vježbe: simptomi i znakovi bolesti, put ka dobroj dijagnozi. Interaktivna vježba u kojoj nastavnik nadgleda postupak postavljanja diferencijalne dijagnoze te radne dijagnoze uz prijedlog dijagnostičkih metoda (V)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi u bolestima spolnih organa s dijagnostičkim metodama (P)
    Seminari i vježbe u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S, V)

    Simptomi i znakovi u bolestima oka, uha, nosa, usta i grla s dijagnostičkim metodama (P)
    Seminari i vježbe u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S, V)

    EKG u kliničkoj praksi - uvod u elektrokardiografiju (P)
    Vježbe iz EKG-a: tehnika snimanja EKG-a, očitavanje EKG nalaza, značaj EKG-a u postavljanju dijagnoze (V)
    Seminari u kabinetima vještina: vježbanje snimanja EKG-a, očitavanje EKG-a, rješavanje problema kroz problemsko učenje - analiza EKG-a i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja eventualno dodatnih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Zdravstvena njega bolesnika - osnovni pojmovi i procedure zdravstvene njege (P)
    Vježbe: svladavanje tehnika zdravstvene njege i primjena istih (V)
    Seminari u kabinetima vještina: svladavanje tehnika zdravstvene njege i primjena istih. Interaktivni seminarski zadatak koji nastavnik pokaže na vježbovnim modelima, a nakon toga studenti vježbaju postupak na vježbovnim modelima dok ga pravilno ne izvedu (S)

    Vodeći simptomi i znakovi otrovanja (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Simptomi i znakovi manjka hranjivih tvari, pretilost (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Starija životna dob (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Anamneza i pregled trudnice, metode kontracepcije (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Anamneza i pregled usta i zubi (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)

    Pedijatrijska anamneza i pregled (S)
    Seminari u kabinetima vještina: rješavanje problema kroz problemsko učenje, analiza simptoma, znakova i dijagnostičkih nalaza kod zadanog kliničkog slučaja s potrebom postavljanja diferencijalne dijagnoze i određivanja potrebnih novih dijagnostičkih metoda radi postavljanja dijagnoze (S)
  • Obavezna literatura:
    1. Včev A, Burton N: Objektivno strukturirano kliničko ispitivanje - OSKI, Medicinski fakultet Osijek, 1. hrvatsko izdanje, 2015. god.
    2. Metelko Ž.:Internistička propedeutika, Medicinska naklada, Zagreb,1999.god.
    3. Fedor Čustović: Anamneza i fizikalni pregled, Uvod u osnove kliničke vještine 4. izdanje, 2007. god., Školska knjiga
    4. Antonin B.: Propedeutika interne medicine, Jumena Zagreb, 1989. god.
    5. Mirat J: EKG u kliničkoj praksi, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    6. Pulanić D., Včev A: Anemija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    7. Filaković P. i suradnici: Psihijatrija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    8. Včev A: Bolesti debelog crijeva, Grafika, Osijek, 2002. god.
    Dopunska literatura:
    1. Lynn S. Bickley, Peter G. Szilagyi: Bate's guide to psysical examination and history taking, 11 th edition, 2013. god., Walters Kluwer health Lippincott Williams &Wilkins
    2. Douglas G, Nicol F., Robertson C.: Macleod's Clinical Examination, 13 th, Elsevier, 2013.
    3. Talley J.N., O'Connor S.: Clinical Examination, 6 th Edition, Elsevier, 2010.
    4. Izet Hozo i suradnici: Internistička propedeutika s vještinama komuniciranja u kliničkoj medicini, 2013. god., HGD Split
    5. Glynn M, Drake M.W: Hutchison's Clinical Methods, 23 th edition, Elsevier, 2012. god.
    6. Balen S.: Menadžment u zdravstvu, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2015. god. 2. izdanje

     

  • 1.

    13. siječnja 2015.

    Zimski semestar - izvanredni rok

    2.

    27. siječnja 2015.

    Zimski semestar - izvanredni rok

    3.

    12. veljače   2015.

    redoviti rok

    4.

    26. veljače   2015.

    redoviti rok

    5.

    12. i 26. ožujak 2015.

    Ljetni semestar - izvanredni rok

    6.

    16. i 30. travnja 2015.

    Ljetni semestar - izvanredni rok

    7.

    14. i 28. svibnja 2015.

    redoviti rok

    8.

    11. i 26. lipnja   2015.

    redoviti rok

    9.

    09. srpnja 2015.

    redoviti rok

    10.

    11. i 26. rujna 2015.

    redoviti rok

    • prof.dr.sc. A. Včev
    • prof.dr.sc. J. Mirat
    • prof.dr.sc. P. Filaković
    • prof.dr.sc. S. Jovanović
    • prof.dr.sc. S. Zupančić Šalek
    • izv.prof.dr.sc. M. Balen Jandrić
    • izv.prof.dr.sc. R. Steiner
    • doc.dr.sc. S. Bašić
    • doc.dr.sc. D. Mihaljević
    • doc.dr.sc. K. Selthofer Relatić
    • doc.dr.sc. S. Škrinjarić Cincar
    • doc.dr.sc. B. Miškić
    • doc.dr.sc. N. Ivaniš
    • doc.dr.sc. M. Boban
    • doc.dr.sc. M. Matijević
    • M. Žulj, dr.med. stručni suradnik
    • B. Juranić, magistra sestrinstva, asistent

    Vanjski suradnici:
    • prof.dr.sc. S. Balen
    • doc.dr.sc. D. Pulanić
    • doc.dr.sc. V. Amidžić
    • doc.dr.sc. V. Prus
    • doc.dr.sc. T. Jukić
    • doc.dr.sc. R. Tadžić
    • dr.sc. M. Jakić,viši asistent
    • dr.sc. S.Canecki Varžić, viši asistent
    • dr.sc. V. Fijačko, viši asistent
    • dr.sc. L. Maričić, viši asistent
    • mr.sc. G. Samardžija, asistent
  • ZAJEDNIČKI ISHODI UČENJA HRVATSKOG DOKTORA MEDICINE:

    ZNANJE

    1.    Nabrojati i opisati sastavne dijelove, vodeća svojstva i značaj anamneze i fizikalnog pregleda bolesnika
    2.    Opisati i objasniti simptome i znakove najčešćih kliničkih stanja i bolesti
    3.    U radu s bolesnikom, prepoznati simptome i znakove bolesti, procijeniti težinu kliničkog stanja bolesnika
    4.    Primijeniti metode kliničkog pregleda, preporučiti najprimjerenije dijagnostičke metode
    5.    Usporediti simptome i kliničke znakove sličnih bolesti i stanja, prosuditi vodeću dijagnozu

    VJEŠTINE

    1.    Izgraditi dobre komunikacijske vještine s bolesnikom, njegovom pratnjom te osobljem
    2.    Samostalno uzeti strukturiranu anamnezu te prepoznati, izdvojiti i i povezati potencijalno važne elemente anamneze
    3.    Prepoznati opće stanje i procijeniti stanje svijesti bolesnika te utvrditi i procijeniti vitalne znakove
    4.    Provesti cjeloviti fizikalni pregled bolesnika te uočiti značajna odstupanja u fizikalnom statusu bolesnika
    5.    Uskladiti elemente iz anamneze i fizikalnog pregleda, te ih primijeniti i konstruirati zaključke za daljnje kliničko postupanje

    Očekivani ishodi učenja kolegija Klinička propedeutika sastoje se od svladavanja slijedećih znanja i vještina:
    • Komunikacije između liječnika i pacijenta, liječnika i rodbine, između kolega te komunikacije s ostalim zdravstvenim radnicima
    • Uzimanja anamneze i heteroanamneze, psihijartijske anamneze i psihijatrijske dijagnostike
    • Fizikalnog pregleda

    Od studenata se očekuje svladavanje programa kolegija Klinička propedeutika uz potpuno razvijanje slijedećih kompetencija:

    • poznavanje postupaka i definicije strukture medicinskog ispitivanja pacijenta – anamneze (bližnijih koji su pratnja nekontaktibilnog bolesnika - heteroanamneza)
    • pokazivanje aktivne sposobnosti i vještine slušanja tijekom susreta liječnik – pacijent
    • pokazivanje neverbalnih komunikacijskih vještina tijekom susreta liječnik – pacijent
    • korištenje empatije tijekom uzimanja anamneze, kako bi izgradio uspješan odnos liječnik – pacijent
    • učinkovito, senzibilizirano i jasno komuniciranje i izgrađena kompetencija u interpersonalnoj komunikaciji s pojedincima različitog zdravstvenog stanja i socio-demografskog podrijetla    
    • sposobnost uspješne komunikacije s pacijentima, njihovim rođacima, skrbnicima, kako bi dali točne i potrebne podatke o pacijentu i njegovim zdravstvenim problemima
    • osiguranje sudjelovanja pacijenta u medicinskim odlukama uz dobivanje informativnog pristanka
    • biti svjestan grupne dinamike i neophodnosti timskog rada u zdravstvu
    • pokazivanje savjetodavnih i akademskih komunikacijskih vještina u komunikaciji s kolegama i drugim zdravstvenim radnicima
    • pokazivanje suosjećajnog i strpljivog, prema pacijentu usmjerenog pristupa, temeljenog na humanističkim i etičkim vrijednostima uz poštovanje prilikom komunikacije s pacijentom i drugim osobama iz njegova socijalnog okruženja
    • poznavanje komunikacije s grupama u javnosti za potrebe programa zdravstvenog odgoja
    • pravilno planiranje i uzimanje kompletne povijesti bolesti (anamneze)
    • pravilno izvođenje kompletnog fizikalnog pregleda pacijenta
    • pravilno prepoznavanje i tumačenje simptoma i znakova bolesti te uz diferencijalnu dijagnostiku postavljanje dijagnoze
    • poznavanje i pravilno korištenje dijagnostičkih metoda u svrhu postavljanja ispravne dijagnoze

webmail studomat  knjiznica alumni